درد زانو چیست:

مفصل زانو یکی از قوی‌ترین و مهم‌ترین مفصل‌ها در بدن انسان می باشد. مفصل زانو به ما امکان می‌دهد حرکت کنیم. علی‌رغم این‌که محکم‌ترین مفصل است، اما مفصلی بسیار آسیب‌پذیر است که استرس زیادی را در اثر فعالیت‌های روزمره مانند راه رفتن، دویدن و غیره تحمل می‌کند.

علت زانو درد:

دلایل مختلفی برای درد زانو و آرتروز زانو وجود دارد.اضافه وزن،استفاده بیش از حد از زانوی شما به دلیل ورزش شدید یا نیاز به کار منظم نیز می‌تواند باعث درد زانو شود. انواع مختلفی از مشکلات زانو (مثل آرتروز زانو) به علت مشکلات مفصلی است.

مسائلی که روی رباط‌ها، تاندون‌ها و عضلات اطراف زانوی شما تأثیر می‌گذارد نیز می‌تواند بدون این‌که شما بدانید باعث درد زانو شوند.

زانو درد بیماری شایعی است که ممکن است در تمام سنین افراد آن را تجربه کنند. این درد ممکن است بلافاصله بعد از وارد شدن آسیب به زانو رخ دهد، یا اینکه به شکل بیماری مزمن بروز کند. میزان درد و ناراحتی افراد به علت درد ایجاد شده و منطقه آسیب دیده همچنین وضعیت جسمی فرد بستگی دارد.

درمان درد زانو:

  • استراحت و تغییر فعالیت 
  • گرما درمانی و سرما درمانی 
  • بستن زانو 
  • فیزیوتراپی زانو
  • لیزر درمانی 
  • تزریق سلول‌های بنیادی 
  • ورزش برای زانو درد

تسکین درد زانو به روش گرمادرمانی و سرما درمانی:

گرما می‌تواند عضلات را شل کند تا درد را بهبود بخشد و باعث نرم شدن مفصل شود که و سفتی را کاهش دهد.جهت گرما درمانی میتوانید از کمپرس گرم استفاده کنید.

همچنین سرما درمانی میتواند به کاهش درد، التهاب و تورم کمک کند. جهت سرما درمانی نیز میتوان از کمپرس سرد استفاده کرد.

کمپرس ضد درد آرژین:

کمپرس ضد درد آرژین قابلیت این را دارد که به دو حالت گرم و سرد عمل کند. این کمپرس علاوه بر اینکه به سرعت گرم میشود میتواند گرما را برای مدت طولانی درون خود حفظ کند.

برای گرم کردن کمپرس کافی است دو دقیقه درون مایکروویو قرار بگیرد.

جهت سرد کردن کمپرس نیز کافی است درون فریزر قرار بگیرد.

همانطور که میبینید به راحتی میتوان تهیه یک کمپرس، به صورت دو حالته از آن استفاده کرد.

کمپرس ضد درد آرژین و درمان زانو درد

دیدگاهتان را بنویسید