تحقیقات دانشمندان در رابطه با عوارض و خطرات استفاده از کفش پاشنه بلند ثابت کرد که زنان علاقه مند و طرفدار کفش های پاشنه بلند برای خوش تیپ تر شدن ، قلب دوم خود یعنی پاها را در معرض آسیب جدی قرار می دهند.

عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند:

عضلات ساق پا را کوتاه می کنند

یکی از عوارض جانبی کفش پاشنه بلند،کوتاه کردن عضلات ساق پا است.

راه رفتن با کفش پاشنه بلند، تاندون آشیل را می کشد ، که عضلات ماهیچه را به پاشنه ها وصل می کند.پس، هنگامی که آشیل تنگ شود، آنها عضلات ساق پا را به هم پیوند می دهند. به مرور، این روند می تواند منجر به شدت گرگرفتگی ساق پا و کوتاه شدن ساق شود.

باعث ایجاد آماس مفصلی شود

هنگامی که غضروف در اطراف مفصل ها فرسوده شود که باعث ساییده شدن استخوان زیر آن گردد آماس مفصلی اتفاق می افتد. این باعث آماس مفصل و سفت و دردناک شدن آن می شود و دامنه حرکت را کاهش دهد.

به طور غیر مستقیم پوشیدن کفش های پاشنه بلند در طولانی مدت باعث ایجاد آماس مفصلی در مفاصل می شود.یکی از حساس ترین بخش ها در این مورد ، زانوها هستند. پوشیدن کفش های پاشنه بلند به صورت مکرر باعث ایجاد فشار بیشتری در مفاصل می شود که می تواند منجر به سست شدن و پاره شدن آنها شود. این ساییدگی و پارگی شما را در معرض آماس مفصل قرار می دهد.

به ستون فقرات آسیب می زند

یکی از جدی ترین عوارضی که پوشیدن کفش های پاشنه بلند ایجاد میکند آسیب به ستون فقرات می باشد.

مجرای نخاعی در ستون فقرات ، به صورت گود قرار دارد که اعصاب از آن عبور می کنند. شکل قوس دار مجرای نخاعی مهم است و باید حفظ شود در غیر اینصورت اعصابی که از آن عبور می کنند می توانند فشرده و آسیب دیده شوند.

وضعیتی به نام تنگی مجرا وجود دارد که بعضی از آنها با کفش پاشنه بلند رشد می کنند. همچنین پوشیدن مکرر کفش های پاشنه بلند باعث جابه جایی مهره ها و کمر درد ، ضعف عضلانی ، اسپاسم و گرفتگی نیز گردد.

میتواند واریس را ایجاد کند

یکی از عوارض ناخوشایند پوشیدن کفش پاشنه بلند در خانم ها واریس است. زمانی که تعدادی از رگ ها گردش خونشان محدود شود به سطح پا می آیند و واریس ایجاد می گردد. زمانی که از کفش پاشنه بلند استفاده می کنیم ساق پا کمتر منقبض می شود نسبت به زمانی که روی سطح قرار دارد. بنابراین خون کمتر از پاها بیرون می آید و فشار داخل رگ ها افزایش پیدا می کند و منجر به واریس می گردد.

درد زانو و لگن را افزایش می دهد

قدم زدن با کفش های پاشنه بلند باعث افزایش وزن بر روی مفصل های زانو می گردد، چون هنگام راه رفتن با کفش، بیشتر زانوها را خم میکنیم. این می تواند باعث درد در مفاصل زانو و لگن شود.

تسکین دردهای ایجاد شده با آرژین

اولین توصیه برای گرفتار نشدن به معضلاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم استفاده نکردن از کفش های پاشنه بلند است.

همانطور که می دانیم پا قلب دوم انسانهاست و تا جایی که ممکن است باید از ان مراقبت کنیم. اما اگر زمانی مجبور به پوشیدن کفش های پاشنه بلند شدیم و درد در ناحیه های مختلف بدن حس کردیم بهترین پیشنهاد استفاده از کمپرس آرژین است.

کمپرس گرم آرژین با گرم کردن ناحیه ای که فشار به آن وارد شده است می تواند درد را تسکین دهد و از مزمن شدن درد جلوگیری کند.

کمپرس آرژین و تسکین دردهای مفصلی

دیدگاهتان را بنویسید