تعریف یوگا:

کلمه یوگا عبارتی سانسکریت است که به معنای اتحاد و یکی شدن است. منظور از یکی شدن، هماهنگی بین جسم و ذهن می باشد.

تمرینات یوگا شامل فعالیت هایی است که توجه خاصی به تنفس می شود. تمرینات یوگا باعث انعطاف اندام ها، کارکرد بهتر اعضای بدن، کاهش استرس و افزایش شادی درون در افراد می شود.

تاثیر یوگا بر بدن:

  • انعطاف عضلات و اندام‌ها
  • متعادل شدن ترشح هورمون‌ها
  • تنظیم ضربان قلب
  • تنفس بهتر
  • خون رسانی سریعتر

تاثیر یوگا بر ذهن:

تمرینات یوگا باعث می شود بدن اندروفین بیشتری تولید کند و باعث کاهش اضطراب و استرس و تنش شود و مشکلات ذهنی و استرس را به حداقل برساند.

با انجام یوگا به راحتی می توان بر اضطراب، افسردگی، استرس، بی قراری، ضعف حافظه و … غلبه کرد و مشکلات روحی و روانی را درمان کرد.

تاثیر یوگا بر روح و روان:

تمرینات یوگا باعث می شود به مرور درون را به آرامش برساند.

راحت ترین، سریع ترین روش برای داشتن ذهنی آرام و پر نشاط انجام تمرینات یوگا بطور مدام و مستمر است.

آیا یوگا باعث کاهش التهاب مفاصل میشود؟

طی تحقیقات و پژوهش های انجام شده در سالهای اخیر پژوهشگران به نتایج قابل ذکری از تاثیر یوگا بر کاهش التهاب مفاصل دست و روماتوئید پیدا کردند.

همچنین به طور چشمگیری بهبود خلق و خو و کاهش سطح اضطراب و تنش را شاهد بودند.

یوگا یک سبک زندگی است

مریم یک یوگا کار است که سالها به دلیل روماتیسم و درد مفاصل ایبوپروفن مصرف میکرده.او میگوید بعد از یک تصادف اتومبیل و جراحت های بسیاری که برایش پیش آمد با یوگا آشنا شده است.او در دوران نقاهتش یوگا را به عنوان معجزه ی زندگی اش یاد می کند و میگوید یوگا زندگی اش را باز آفرینی کرده است.او میگوید در یوگا به همه ی نیازهای سبک زندگی سالم میتواند چهارچوب و نظم و فرآیند بدهد .او میگوید نظم و ریتم زندگی اش با یوگا برای همیشه روشن و منظم و خوشایند شده است.

آرژین و یوگا:

کمپرس آرژین یک انتخاب بی نظیر برای انجام تمرینات یوگا می باشد. به این صورت که با گرما بخشی به نواحی بدن میتواند اثرات تمرینات یوگا را چندین برابر کند.

کمپرس آرژین و تجربه یوگا بهتر

دیدگاهتان را بنویسید