بسیاری از شغل ها و سبک زندگی ها باعث شده به طور مداوم و طولانی مدت گردن به سمت پایین یا جلو خم شود. مثلا تعمیرکار موبایل که مجبورند به طور مداوم گردن خود را خم کنند.

این خم کردن گردن آسیب های بسیار زیادی از جمله به مهره اول گردنی می زند.

یکی از شغل هایی که بسیار ریسک آسیب پذیری بالایی دارد شغل تعمیرکار موبایل می باشد. از آنجایی که تعمیرکاران موبایل مجبورند مدت زمان طولانی گردن خود را به سمت پایین خم کنند بیشترین آسیب را به مهره های گردنی خود وارد می کنند.

عملکرد مهره اول گردن:

مهره اول گردن بالاترین مهره ستون فقرات است جایی که جمجمه به ستون فقرات وصل می شود. مهره اول گردن مهمترین مهره بدن به شمار می آید. چون نقطه ای است که کل وزن سر روی ستون فقرات قرار می گیرد در عین حال ضعیف ترین منطقه ستون فقرات نیز می باشد.

آسیب مهره اول گردن:

مهره اول گردنی یا اطلس  به طور متوازن وزن سر را  تقسیم می کند، تا وزن سر کنترل شده و روی ستون فقرات قرار گیرد.

خم کردن سر به سمت جلو باعث افزایش چندین برابری وزن سر می شود. این افزایش وزن باعث می شود فشار بسیار زیادی به مفصل اطلس و عضلات و رباط ها وارد گردد به گونه ای که رباط ها شل شده و دیگر قادر به نگه داشتن مهره اول گردنی نیستند و از جای اصلی خود خارج می شود و کمی کج می شود. این کج شدن عواقب جبران ناپذیری برای بدن به جا می گذارد.

خم کردن گردن و مختل شدن عملکرد مهره اول گردن:

به ازاء هر دو نیم سانتیمتری که سرتان را به جلو خم می کنید، به وزنی که گردن باید تحمل کند چهار و نیم کیلو اضافه می شود. یعنی وقتی سرتان را 60 درجه خم کنید، وزنی که گردن تحمل می کند حدود 27 کیلوگرم می باشد. تحمل این فشار روی گردن فاجعه است. تصور کنید در طول روز چندین ساعت گردن خود را به سمت پایین خم کنید. فشار بیش از حد تصوری را به گردن خود تحمیل می کنیم.

عواقب کج شدن مهره اول گردن:

  • سردرد
  • وزوزگوش
  • کاهش انرژی
  • افزایش درد
  • کمردرد
  • گردن درد
  • پارکینسون
  • آرتروز گردن
  • سرگیجه و سردرد و حالت تهوع
  • و…..

با توجه به نکاتی که گفته شد ضروری است که بیشتر مراقب سلامت گردن خود باشیم. به خصوص افرادی که به واسطه ی شغلشان مجبورند ساعت ها گردن خو را خم کنند. در این صورت سعی کنید رفتار اصلاحی انجام دهید و از مزمن شدن دردها و اثرات جبران ناپذیر آن جلوگیری کنید. در عین اصلاح سبک زندگی استفاده از کمپرس گرم آرژین به شدت برای افرادی که تعمیرکار موبایل هستند و یا دیگر مشاغل که برای مدت طولانی گردن خود را خم می کنند، توصیه می شود.

کمپرس ضد درد آرژین برای تعمیرکاران موبایل:

کمپرس آرژین یک کمپرس چهارحالته می باشد که برای گرم کردن آن به زمانی معادل سه دقیقه نیاز دارید. سپس برای ساعات طولانی از گرمای ذخیره شدن در آن استفاده کنید.

با گرم کردن عضلات گردن می توانید خستگی و فشار وارد شده به آن را تا حد زیادی کاهش دهید.

آرژین باعث تسکین دردهای عضله گردن می گردد همچنین باعث آرامش بخشی نیز می گردد. کیسه ضد درد آرژین بهترین انتخاب جهت تسکین فشارهای گردنی برای تعمیرکاران موبایل می باشد. با آرژین از مزمن شدن دردهای گردنی جلوگیری می کنید. تعمیر کار موبایل عزیز قبل از مزمن شدن دردها به داد بدن خود برسید.

کمپرس ضد درد آرژین و استفاده ی آن برای تعمیرکاران موبایل

دیدگاهتان را بنویسید