کنکور یا آزمون سراسری نام آزمونی است که برای دانسته‌های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه زیر نظر سازمان سنجش برگزار می‌شود. کنکور مهم‌ترین آزمون علمی در ایران است. سالانه تعداد بسیار زیادی دانش آموز جهت آمادگی برای کنکور در کلاس های آمادگی قبل از کنکور شرکت می کنند. همچنین برای موفقیت در این آزمون بزرگ مجبورند ساعات زیادی را به درس خواندن اختصاص بدهند.

درس خواندن های طولانی که در آن سبب می شود سر به حالت خم رو به پایین باشد، بیشترین فشار و آسیب را به مهره های گردنی وارد می کند.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با آسیب های وارد شده به گردن و همچنین راههای کاهش آسیب های وارد شده صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید به نحوه مطالعه توجه کرد:

از آنجا که هر وضعیتی به صورت طولانی مدت و بدون حرکت ماندن می‌تواند باعث خسته شدن عضلات و ایجاد کشش مداوم رباط‌ها و اعمال فشار بر مفاصل شود و سبب بروز آسیب‌های جدی در مفاصل و ستون فقرات شود.

زمانی که قوس طبیعی گردن از بین برود و فشار بر روی دیسک‌ها و رباط‌ها افزایش پیدا کند، درد گردن و در صورت فشار بر روی ریشه‌های عصبی درد بازوها و دست‌ها ظاهر می‌شود. همچنین باعث خواب رفتگی و گزگز و مورمور را در دست‌ها می شود.

وضعیت ایده ‌آل برای نشستن صحیح حین مطالعه و درس خواندن:

  • روی صندلی صاف بنشینید و از خم شدن به سمت جلو یا عقب خودداری کنید.
  • کف پای خود را حتما به صورت صاف روی زمین قرار دهید.
  • ارتفاع صندلی خود را به نحوی تنظیم کنید که لگن و زانوهای شما در یک سطح قرار داشته باشند.
  • تا جایی که می‌توانید لگن خود را به سمت عقب بکشید.
  • هر نیم ساعت بلند شوید و راه بروید و کمی به بدن خود حرکت بدهید تا علاوه بر مغز به عضلات خود نیز استراحت بدهید.
  • از کمپرس گرم جهت تسکین درد گردن و آرامش هنگام استراحت استفاده کنید.

کمپرس ضد درد آرژین:

کمپرس آرژین یک کمپرس چهارحالته می باشد. که میتوان از آن به صورت کمپرس سرد و یا کمپرس گرم استفاده کرد. کمپرس گرم بهترین تسکین دهنده ی دردهای عضلانی می باشد. در زمانهایی که مجبور هستید به طور مداوم یک کار را انجام دهید برای وارد شدن آسیب کمتر به عضلات حتما در پایان روز و یا در فواصل زمانی منظم از کمپرس آرژین استفاده کنید.

کمپرس آرژین و تاثیر بسزای آن در کاهش درد هنگام مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید