جراحی چیست:

هر گونه عملی در جهت تشخیص یا درمان بیماری‌ها، آسیب‌ها و یا ناهنجاری‌ها که مستلزم شکافتن پوست باشند. عمل جراحی روی بیمار به منظور درمان بیمار یا پیشگیری از بیماری به وسیله جراح انجام می گردد.

شغل جراحی یکی از حساسترین و شغل های مهم در حیطه ی سلامت بشریت می باشد. اما متاسفانه به دلیل مشغله ی بالای جراحان ، این عزیزان از خود غافل می شوند و در پی ایستادن های طولانی و موارد دیگر آسیب های جدی به بدن خود وارد می کنند.

ایستادن طولانی جراحان:

ایستادن طولانی و مکرر بدون راه رفتن، موجب می شود خون در پاها جمع گردد. وقتی که مدت زمان طولانی فرد باید در حالت ایستاده قرار بگیرد، رگ ها متورم می شوند. این تورم به مرور زمان تبدیل به واریس دردناک و مزمن می شود.

همچنین ایستادن های طولانی باعث می شود که مفاصل ستون فقرات، باسن، زانوها و پاها، به طور موقت بی حرکت و یا قفل شوند. این بی تحرکی بعدها می تواند منجر به بیماری روماتیسم گردد.

خم کردن سرِ جراحان به مدت طولانی:

با خم کردن سر به جلو فشار بسیار زیادی به رباط ها و عضلات و مهره های گردن وارد خواهد شد.

سر انسان به طور طبیعی بین ۴.۵ تا ۵.۵ کیلوگرم وزن دارد. با تغییر زاویه سر و خم کردن آن به سمت جلو این وزن، یا به عبارت دیگر فشاری که به گردن وارد می شود افزایش پیدا می کند و چندین برابر می شود. این فشار بسیار زیاد بعد از مدتی باعث گردن درد و حتی تاثیرات مزمن روی گردن و یل ستون فقزات می گذارد.

کمپرس آرژین برای جراحان:

همانطور که در مقاله نیز اشاره کردیم وضعیت نادرست و ایستادن های طولانی و خستگی های زیاد باعث می شود جراحن عزیز فشار زیادی را تحمل کنند.

که این فشارها ممکن است چند سال آینده خسارات جبران ناپذیری به بدن آنها وارد کند . پس ضروری است قبل از حاد شدن مشکلات سعی در رفع آنها داشته باشیم.

یکی از کارهایی که انجام دادن آن بسیار راحت است و بسیار هم در دسترس است کمپرس آرژین می باشد.

کمپرس گرم آرژین کمک می کند زمانی که عضلات خسته هستند و یا فشار زیادی روی آنها بوده به سرعت به کمک آنها بیاید و دردها را تسکین دهد. تسکین دردها زمانی که هنوز مزمن نشده اند بسیار کمک میکند که درد رفع گردد و مشکلات بعدی ایجاد نگردد. یکی از بهترین پیشنهادها برای کمپرس گرم آرژین می باشد چون هم صد درصد طبیعی است و هم به راحثتی گرم می شود و خطر سوختگی با آب را ندارد.

کمپرس آرژین مناسب جراحان

دیدگاهتان را بنویسید