در این مقاله به بررسی مزایا و معایب ورزش آنلاین و ورزش کردن در باشگاه می پردازیم.

فلسفه ی ورزش کردن چیست؟

ورزش و زندگی شاد:

ما همیشه به دنبال پیدا کردن راهی هستیم که زندگی شادی را تجربه کنیم. ورزش قطعا یک راه عالی برای داشتن یک زندگی شاد است.

احساس شادی بعد از ورزش کاملا علمی است. طی تحقیقی که در دانشگاه ایالت پِن (Penn) آمریکا انجام شد مشخص شد افرادی که ورزش می‌کنند نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند، شادتر هستند. ورزش میتواند هم نرمش و یا ورزش های سبک باشد و هم میتواند شدتی و قدرتی باشد.در هر صورت خاصیت شادی بخشی در هر نوع وجود دارد.

ورزش و سلامتی:

واقعیت غیر قابل انکاری که درمورد ورزش وجود دارد رابطهی مستقیم ورزش با سلامتی می باشد. نتایج یک تحقیق نشان داد که بین افرادی که دارو مصرف می‌کنند و کسانی که اهل ورزش مداوم هستند، هیچ فرقی از نظر پیشگیری از بیماری‌های قلب و دیابت وجود ندارد.

همچنین بیمارانی که قبلا سکته‌ی قلبی را تجربه کرده‌اند، ورزش و تحرک فیزیکی از درمان دارویی هم مؤثرتر بوده است.

ورزش و تقویت حافظه:

اگر مشکل حواس‌پرتی دارید باید بدانید که یکی از فواید ورزش کردن کمک به پویایی ذهن‌ می باشد. تمرین‌های هوازی مثل دو یا شنا اندازه قسمتی از مغز که مسئول حافظه و یادگیری است را افزایش می دهد و باعث کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل می گردد. پس در کنار یک تغذیه‌ی سالم و مناسب برای تقویت حافظه ورزش را فراموش نکنید.

همانطور که در بالا به چند مورد از تاثیر ورزش بر زندگی بهتر اشاره کردیم ، لازم است که همه ی افراد نقش ورزش را در زندگی جدی بگیرند.

ورزش کردن به صورت مجازی:

گاهی شرایطی به وجود می آید که به هر دلیلی افراد نمی توانند به باشگاه برای ورزش کردن بروند. در این شرایط به ورزش آنلاین روی می آورند.

ورزش کردن به صورت مجازی فواید بسیار زیادی دارد اما یک نکته قابل توجه که بسیار می تواند آسیب زننده باشد انجام حرکات ورزشی به صورت اشتباه است.

زمانی که افراد به صورت آنلاین یا مجازی ورزش می کنند مربی وجود ندارد که حرکات آنها را ببیند و احیانا اگر اشتباهی در انجام حرکات وجود دارد آن را اصلاح کند.

بنابراین افراد مداوم حرکات ورزشی را به صورت اشتباه انجام می دهند و آسیب های جدی و گاهی جبران ناپذیر به بدن خود وارد می کنند. شاید بتوان گفت که آسیب ورزش نکردن کمتر از اشتباه ورزش کردن می باشد.

پس دقت کنید که اگر ورزش به صورت مجازی انجام می دهید حتما حرکات را با دقت و نوع صحیح آن را انجام دهید.

آرژین و مشاوره ورزشی:

از آنجایی که گروه آرژین سلامتی افراد را سرلوحه کار خود قرار داده است. در این خصوص نیز راهکار ارائه داده است. به این صورت که به صورت کاملا رایگان مشاوره تلفنی جهت انجام صحیح حرکات و هرگونه مشاوره ورزشی ارائه می دهد تا قدم دیگری در جهت ارتقای سلامت جامعه برداشته باشد.

انجام حرکات صحیح ورزشی به صورت آنلاین به کمک آرژین

دیدگاهتان را بنویسید