تاثیر احساسات و منفی نگری روی بدن:

با هر گونه تجربه ، انسان ها احساساتی مانند شادی ، خوشحالی ، غم و ناراحتی را بروز می دهند.

این نظریه توسط محققان ثابت شده است زمانیکه یک انسان احساس خوشحالی می کند ، مغز او مواد شیمیایی مانند اکسیتوسین ( oxytocin) ، دوپامین ( dopamine) و سروتونین ( serotonin) را آزاد می کند و بلعکس زمانیکه احساس ناراحتی می کند بدنش کورتیزول را براساس شدت ناراحتی آزاد می کند.مواد شیمیایی که در حین ناراحتی ترشح می شوند می توانند به بدن آسیب جدی وارد نمایند.

روند افکار مثبت و منفی:

بطور کلی هر اتفاقی که برایمان رخ دهد را بنابر احساس خود ، مثبت یا منفی برداشت می کنیم. به عنوان مثال در زمان رانندگی اگر کسی به شما نزدیک شود احساس بدی خواهید داشت و این اتفاق را یک اتفاق منفی قلمداد میکنید و در نتیجه مواد شیمیایی مضر که می توانند به شما آسیب برسانند ، تولید می شوند و شما را دچار مشکل می کنند.

اما اگر بجای اینکه احساس ناراحتی کنید و از هر اتفاقی به بدی برداشت کنید ، می توانید به راحتی از کنار آن بگذرید و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است.

پس باید یاد بگیرید که هیچ اتفاقی به خودی خود نه مثبت است نه منفی. برای بدست آوردن این مهارت باید تمرین کنید.

تاثیر ذهن بر بدن:

ارتباط قوی بین ذهن و بدن شما وجود دارد. بر اساس نوع احساسات ، که مثبت باشد یا منفی، مغز مواد شیمیایی را ترشح می کند که می توانند بسیار مفید باشند و یا بسیار مضر که فقط به نوع احساس منفی یا مثبت شما بستگی دارد .

تا حالا برایتان اتفاق افتاده است زمانی که دچار استرس هستید حس کنید سوزش معده دارید و یا دچار یبوست شده اید؟ کاملا طبیعی است این، واکنش بدن شما در مقابل احساست شما است.

وقتی میتوان با افکار مثبت زندگی سالم و بدن سالمتری داشت چرا با افکار منفی زندگی نا سالم را برای خود رقم بزنیم؟

زمانیکه بیمار می شوید باید درک کنید که بدن شما در حال هشدار دادن به شماست. به این معنی که نیاز به آرامش دارد تا بهبود پیدا کند. برخی از دردهای مزمن مانند زانو درد ،گردن درد، کمر درد، می تواند مربوط به نوع احساسات منفی شما باشند که اتفاق افتاده اند.

در کتاب ” the sacred balane” بیان شده است که مولکول های بدن از حالت خسته بدن تحت تاثیر قرار می گیرند. برای مثال اگر خشم خود را می خورید و به کسی بیان نمی کنید، اگر به مدت یک ساعت بطور مداوم احساس خشم ومنفی داشته باشید ، مواد شیمیایی تولید شده در بدن شما می تواند بسیار کشنده باشد.

احساسات و منفی نگری واقعا می توانند به بدن آسیب برسانند به گونه ای که جبران آن بسیار سخت شود و ممکن است بیماری هایی را در شما ایجاد کند.

بدانید که با منفی نگری زندگی خودتان را مختل می کنید و به بدنتان آسیب می زنید.

آرژین و آرامش بخشی:

کمپرس ضد درد آرژین یکی دیگر از خواص بی نظیری که دارد خاصیت آرامش بخشی است. کافی است بعد از یک روز پر از استرس و دغدغه آن را گرم کرده و روی پیشانی خود قرار دهید. می بینید با چه سرعتی آرامش را به شما هدیه می دهد و کمک می کند یک خواب با کیفیت و آرام را تجربه کنید.

کمپرس آرژین و تاثیر بی نظیر آن در کاهش استرس

دیدگاهتان را بنویسید