بسیاری از افراد بر این باورند که گرفتگی یا اسپاسم عضلات فقط در فصول سرد ایجاد می شود.

اما این باور غلطی است. بسیار دیده می شود که در فصول گرما اسپاسم اتفاق می افتد. اسپاسم در فصول گرم به این علت است که بدن دچار شوک می شود. به این صورت که وقتی هوا گرم می شود تعریق در بدن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. برای خنک شدن عموما افراد به زیر باد کولر یا پنکه پناه می برند.

وقتی بدن در این حالت سرد و گرم قرار بگیرد دچار اسپاسم می شود.

چرا عرق می کنیم:

در یک انسان بالغ عرق کردن جهت تنظیم حرارت بدن می باشد. البته باور عموم بر این است که عرق کردن میتواند سموم را از درون بدن دفع کند.

با عرق کردن لایه سطحی پوست مرطوب شده و در نتیجه خنک می شود. که اگر این اتفاق نمی افتاد بدن دچار تب غیر عفونی میشد. همچنین عرق کردن باعث می شود باکتری هایی که سبب ایجاد جوش می شوند از روی سطح پوست از بین بروند.

اسپاسم چیست:

انقباض و گرفتگی ناگهانی و غیرارادی عضلانی را اسپاسم یا گرفتگی می گویند. گرفتگی در واقع پاسخی موضعی به یک حالت دردناک می باشد. عوامل بسیار زیادی موجب ایجاد گرفتگی می شوند. از جمله: ورزش بدون گرم کردن بدن، انجام فعالیت سنگین و خیلی از موارد دیگر.

اسپاسم عضلانی در فصول گرم:

افراد بعد از تعریق در هوای گرم جهت خنک کردن بدن به هوای سرد می روند و این عمل موجب می شود بدن دچار شوک شده و گرفتگی ایجاد شود.

کمپرس آرژین و رفع اسپاسم:

بعد از گرفتگی بهترین گزینه و راحت ترین گزینه استفاده از کمپرس گرم آرژین می باشد. به این صورت که با قرار دادن کمپرس روی موضع مورد نظر با افزایش گرما در آن منطقه باعث افزایش گردش خون می شود. افزایش گردش خون باعث می شود گرفتگی و اسپاسم به سرعت برطرف گردد.

کمپرس آرژین و رفع اسپاسم عضلانی

دیدگاهتان را بنویسید