گرم کردن یکی از اقدامات اصلی قبل از ورزش کردن می باشد. برخی بر این باورند که گرم کردن فقط از لحاظ روانی روی آنها اثر دارد. اما این باور غلط است. درواقع گرم کردن قبل از ورزش بسیار مهم می باشد. برخی از افراد با کمپرس آرژین بدن خود را گرم می کنند و برخی دیگر با نرمش.

گرم کردن قبل از ورزش فواید بسیار زیادی دارد که نادیده گرفتن آنها اثرات جبران ناپذیری روی بدن افراد می گذارد.

فواید گرم کردن قبل از ورزش:

بالا رفتن دمای بدن:

هموگلوبین و مایگلوبین پروتئین هایی هستند که مسئول انتقال اکسیژن به سراسر بدن هستند. افزایش دمای بدن باعث می شود که اکسیژن راحت تر به قسمت های مختلف بدن برسد و افراد بهتر بتوانند فعالیت های موثر انجام بدهند.

افزایش جریان خون:

جریان خون به عضلات کمک می کند که عضلات به حالت مناسبی خم شوند و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند. در این حالت انرژی بیشتری را جذب می کند و این کار باعث می شود که عضلات ها کارآمد تر باشند. جریان خون مناسب باعث حرکت آسان تر عضلات می گردد.

آماده سازی قلب:

زمانی که قبل از ورزش بدن خود را گرم می کنید قلب خود را آماده کرده اید. قلب مسول اکسیژن رسانی به خون می باشد.بنابراین اگر قلب وظیفه خود را به درستی انجام دهد ورزش بهتری را نیز تجربه خواهید کرد.

کاهش احتمال آسیب دیدگی:

زمانی که بدن آمادگی لازم جهت ورزش کردن را نداشته باشد بیش از حد آسیب میبیند. به این دلیل که کشش لازم در عضلات هنوز ایجاد نشده و بدن همچنان خشک است. این خشکی باعث پارگی و آسیب دیدگی می شود.

تا اینجا به لزوم گرم کردن بدن قبل از ورزش پی بردیم. در اینجا میخواهیم تاثیر کمپرس آرژین به گرم کردن قبل از ورزش را بررسی کنیم.

آسیب دیدن بدن حین ورزش  به دلیل گرم نکردن

آرژین و گرم کردن قبل از ورزش:

کمپرس آرژین می تواند تاثیر بسزایی در گرم کردن بدن قبل از ورزش داشته باشد. به این صورت که کافی است برای مدت دو دقیقه آن را در مایکروویو قرار بدهید. به سرعت کمپرس گرم می شود. حالا کافی است کمپرس آرژین را روی عضلات خود بگذارید. خیلی سریع و راحت عضلات گرم می شوند.

از آسیب دیدگی در حین ورزش نیز رهایی پیدا می کنید.

کمپرس آرژین و تاثیر آن بر گرم کردن بدن قبل از ورزش

دیدگاهتان را بنویسید