قطعا برای همه ما پیش آمده است که واکسن و یا حتی تزریق آمپول های مختلف را انجام داده باشیم. اما مساله اساسی این است که برای تسکین درد موضع بهتر است از کمپرس سرد استفاده کنیم یا گرم؟کمپرس آرژین به صورت سرد عمل می کند یا گرم؟ در این مقاله به همه ی این سوالات پاسخ می دهیم.

عملکرد کمپرس گرم:

گرما ذاتا باعث افزایش گردش خون در بافت ها می شود. به همین علت فیزیوتراپی ها با استفاده از گرما سعی می کنند درد موضع را کاهش بدهند.

تفاوت کمپرس سرد با کمپرس گرم:

گرما و سرما هر کدام تاثیر متفاوتی روی عضلات جهت کاهش درد دارند.

گرما:

از گرما معمولاً در آسیب دیدگی های مزمنی استفاده می شود که التهاب یا تورم ندارند.در عضلات سفت و دردناک و درد مفاصل کمپرس گرم می تواند گزینه ی بسار مناسبی باشد. ورزشکارانی که آسیب دیدگی و درد مزمن دارند می توانند قبل از ورزش برای افزایش انعطاف پذیری و افزایش جریان خون از گرما استفاده کنند. گرما همچنین می تواند گرفتگی عضلات را برطرف کند.گرما باعث افزایش جریان خون میشود. به همین علت است که در فیزیوتراپی ها از گرما جهت کاهش درد بیماران و یا گرفتگی ها و … استفاده می کنند.

سرما

بهترین درمان فوری برای آسیب دیدگی های حاد، استفاده از سرما با استفاده از کمپرس سرد یا یخ می باشد. سرما تورم و درد را کاهش می دهد.موجب انقباض عروق می شود و خونریزی داخل بافتی از محل آسیب دیدگی را کاهش می دهد.

کمپرس سرد و گرم بعد از تزریق واکسن:

بعد از تزریق واکسن در پانزده دقیقه ابتدایی بهتر است از کمپرس سرد استفاده شود تا التهاب را کاهش بدهد. بعد از آن از کمپرس سرد میتوان جهت تسکین درد استفاده کرد.

کمپرس آرژین و تاثیر آن بر کاهش التهاب پس از واکسن

آرژین کمپرس دو حالته:

کمپرس آرژین قابلیت این را دارد که هم به صورت سرد عمل کند هم به صورت گرم. فقط کافی است برای حالت گرم آن را به مدت دو دقیقه در مایکروویو گرم کنید. جهت استفاده از حالت سرد نیز کافی است آن را درون فریزر قرار دهید.

کمپرس آرژین هم به صورت گرم عمل می کند هم به صورت سرد

دیدگاهتان را بنویسید