ماهیچه‌ها ساختارهای پیچیده‌ای دارند که باعث ایجاد حرکت در بدن می‌شوند.در این مقاله به انواع ماهیچه ها اشاره می کنیم و علت ایجاد اسپاسم و در نهایت نحوه رفع سریع آن به کمک کمپرس آرژین را بررسی میکنیم.

انواع ماهیچه در بدن:

سه نوع ماهیچه در بدن وجود دارد:

  • ماهیچه قلبی
  • ماهیچه اسکلتی
  • ماهیچه صاف

اسپاسم عضلانی چیست:

اسپاسم عضلانی یا گرفتگی عضلانی یک انقباض غیر ارادی در ماهیچه‌ها است. اسپاسم به صورت ناگهانی اتفاق می افتد و عموما سریع هم از بین می رود. اما در طول این مدت درد بسیار زیادی را به فرد وارد می کند.

اسپاسم یا گرفتگی عضلات، انقباض های ناگهانی هستند که در عضلات مختلف رخ می دهد. این انقباضات اغلب دردناک هستند و می توانند گروه های مختلف عضلانی را تحت تاثیر قرار دهند.
ماهیچه های درگیر شده معمولاً شامل عضلات در قسمت تحتانی ساق پا، قسمت پشت ران و جلوی ران هستند.

اسپاسم عضلانی در ورزشکاران و رفع آن با آرژین

علت اسپاسم عضلانی چیست:

گرفتگی عضلات دلایل مختلفی دارد. برخی از گرفتگی ها ناشی از استفاده بیش از حد از ماهیچه های شما می باشد، این حالت معمولاً هنگام ورزش اتفاق می افتد.
آسیب های عضلانی و عدم نوشیدن آب کافی نیز می تواند باعث گرفتگی عضلات شود.

در ورزشهایی مثل فوتبال و فعالیت هایی که با شدت بالا در زمان طولانی انجام می‌شود به علت انقباضات شدیدی که در عضلات روی میدهد، گرفتگی عضلانی بیشتر اتفاق می افتد.
خوردن میزان مناسب مایعات و افزایش آمادگی جسمانی ورزشکار در کاهش میزان اسپاسم ورزشکاران بسیار موثر و مفید است.

ورزش حرفه ای و اسپاسم بعد از آن و رفع اسپاسم به کمک آرژین

اما در کل میزان اسپاسم در میان ورزشکاران یک مقوله شایع است. چاره اش هم آب درمانی و یا شل کننده عضلات است . اما خیلی وقت ها استفاده از این دو راهکار مقدور نیست.

روش سریع رفع اسپاسم با آرژین :

برای رفع سریع اسپاسم ما کیسه آرژین رو معرفی میکنیم که خیلی راحت و سریع گرم میشود و یا بشکل سرد میتوانید از آن استفاده کنید و در عرض ۱۵ دقیقه اسپاسم را بشکل عالی رفع میکند و هیچ عوارض جانبی هم ندارد.

مزایای استفاده از آرژین:

برای گرم کردن کمپرس آرژین نیازی نیست که از آب و یا کابل و شارژ استفاده کنید. فقط کافی است به مدت دو دقیقه آن را در مایکروویو قرار دهید و سپس از گرمای آن استفاده کنید. کمپرس آرژین به گونه ای طراحی شده است که گرما را برای مدت طولانی درون خود نگه میدارد. همچنین از مواد صد درصد طبیعی درون آن استفاده شده است. پس کمپرس آرژین صد درد ایمن می باشد و نگرانی بابت هیچ یک از مسایل از قبیل سوختگی و یا برق را برای شما نخواهد داشت.

آرژین و اثر فوق العاده آن در رفع اسپاسم ورزشکاران

دیدگاهتان را بنویسید